Семінар-практикум "Пісочна терапія для фахівців психологічної служби"
Пісочна терапія(«sandplay» - iгри з піском) - одна з найбільш цікавих і перспективних методик психотерапії. Заснована вона на юнгианскому психоаналітичному підході. Він має на увазі, що психіка людини володiє власним внутрішнім імунітетом і має в собі всі необхідні ресурси до самовідновлення після психологічних травм.
Даний захід був насичений теоретичною інформацією та практичними методиками, для використання психологами у своїй діяльності.
Цілі пісочної терапією:
- Створення природної стимулюючої середовища, в якій дитина відчуває себе комфортно і захищено, проявляючи творчу активність.
- Розвиток пізнавальних і психічних процесів: сприйняття (форми, кольору, цілісного сприйняття, пам'яті, уваги, мислення, уяви, просторових уявлень.
- Розвиток фонематичного слуху, автоматизація звуку в складах, словах, навчання читанню.
- Диференціація, автоматизація звуків.
- Удосконалення навичок і вмінь практичного спілкування, використовуючи вербальні та невербальні засоби.
- Розвиток фантазії, наочно-образного мислення, словесно-логічного мислення, творчого і критичного мислення, спонукаючи дітей до активнихдій і концентрації уваги, сприяючи прояву емпатії.
- Зниження психофізичного напруги.
- Актуалізація емоцій.
Завдання пісочної терапії
Освітні:
- Вчити дітей послідовно і точно передавати побачене, з урахуванням розвитку сюжету.
- Навчати вмінню відповідати на питання проблемно - пошукового характеру.
- Навчати спеціальним рухам і їх виконання дітьми.
- Вчити вибудовувати композиції на піску за зразком.
- Закріплювати уявлення про навколишній світ.
Розвиваючі:
- Розвивати психічні процеси (увага, пам'ять).
- Розвивати логічне мислення.
- Розвивати тонкі тактильні відчуття, дрібну моторику.
- Розвивати уміння діяти за інструкцією.
- Стимулювати розвиток сенсорно-перцептивної сфери, особливо тактильно-кінестетичний чутливості.
Виховні:
- Викликати емоційно позитивний стан, задоволення від ігор і спільної діяльності з іншими дітьми.
- Виховувати уважне ставлення до колективу при організації групової діяльності.
- Виховувати слухове увагу і пам'ять.
- Виховувати доброту, дбайливе ставлення до всього живого
- Удосконалювати навички позитивної комунікації.
- «Відтворення» різноманітних життєвих ситуацій, створення композицій на піску.
Коментарi